Sunday, August 11, 2013

Home is where the Internet is

Een international onderzoek uitgevoerd door IHG (InterContinental Hotels Group) naar aanleiding van de lancering van zijn nieuw getrouwheidsprogramma, toont aan dat online connectiviteit fundamenteel is voor reizigers om hun relaties te kunnen onderhouden.

Met dit rapport, waarvoor 10.000 zakenreizigers wereldwijd online ondervraagd werden tussen mei en juni 2013, wil IHG haar gasten beter begrijpen. De resultaten worden bekendgemaakt naar aanleiding van de lancering van het gratis internet voor alle leden van het getrouwheidsprogramma, en tonen het emotioneel belang aan van contact met vrienden en familie onderweg.
"We willen onderweg evenveel contact hebben met onze geliefden als thuis", aldus relatie-experte Jenni Trent Hughes. "Excuses zoals de kostprijs van roaming maken dat de andere persoon zich niet gewaardeerd voelt. Dankzij een goede internetverbinding kan je makkelijk en efficient in contact blijven met het thuisfront. Goede communicatie en waardering zijn immers de basis van elke stabiele relatie."

Globaal gezien is het duidelijk dat contact met vrienden of familie zo belangrijk is dat 65% van de ondervraagden aangeeft ongelukkig te zijn zonder. Een op tien wil zelfs niet voor het werk reizen indien ze geen contact kunnen onderhouden.

83% van de reizigers hoort minstens een keer per dag van zijn/haar ouders en 79% van de werkende ouders contacteert minsten een keer per dag de kids. 20% babbelt zelfs een keer per dag met zijn/haar grootouders op zakenreis.

Een op vijf ouders (18%) zou zelfs de kinderen willen helpen met hun huiswerk via het internet, indien het gratis was.

De favoriete apps om met de familie te kletsen, zijn Skype of FaceTime. Net iets meer dan de helft van de reizigers met kinderen (53%) ontspant 's avonds het liefst met de familie wanneer onderweg. 31% geeft aan dat inloggen op het internet maakt dat ze pas echt ontspannen in hun hotelkamer. Dit staat hoger op het lijstje dan uitpakken (25%) of douchen (14%)! 44% van de ondervraagden hebben hun ouders en grootouders geleerd om met Skype, FaceTime en andere sociale media te werken zodat ze contact kunnen houden, en nog eens 35% overweegt het. Bijna de helft van alle reizigers (44%) hebben op reis al geskyped met ... hun huisdier.

IHG Rewards Club biedt gratis internet aan alle 74 miljoen leden in 4.600 hotels wereldwijd, te beginnen met Elite leden vanaf juli 2013 en voor iedereen vanaf 2014.

0 comments:

Post a Comment