Monday, July 15, 2013

Reizigers missen contact


Zoals het klokje thuis tikt, tikt het nergens. Tenzij dat klokje in een hotel staat dat een gratis internetverbinding biedt, zo blijkt uit nieuw onderzoek van IHG (InterContinental Hotels Group). De enquete bracht aan het licht dat de mogelijkheid om online contact te maken met familie en vrienden tegenwoordig boven aan het prioriteitenlijstje van de reiziger staat.
Dit wereldwijde onderzoek werd in opdracht van IHG uitgevoerd om de introductie van het klantenloyaliteitssprogramma IHGR Rewards Club te markeren. Uit de bevraging blijkt dat mensen die voor hun werk onderweg zijn, het grootste nadeel van reizen vinden dat zij soms geen contact met het thuisfront kunnen opnemen door het gebrek aan een internetverbinding. 40% van de reizigers noemde dit hun grootste stressfactor, boven slechte aansluitingen in hun reis (26%) en lawaaierige locaties (24%).

10.000 bevragingen
Het onderzoek werd uitgevoerd onder 10.000 mensen uit alle delen van de wereld die voor hun werk reizen. Deze survey helpt IHG om inzicht te krijgen in de prioriteiten van hun hotelgasten, nu het de eerste en enige hotelgroep is die wereldwijd aan alle leden van zijn klantenloyaliteitssprogramma gratis internettoegang biedt. Dit nieuwe voordeel wordt sinds begin juli aan de Eliteleden geboden en vanaf begin 2014 ook aan de andere leden: bij een overnachting in een van hun hotels, in de bar bij een kop koffie of bij een ongeplande vergadering. Ook andere bevindingen onderstrepen het belang van internettoegang: "61% van de deelnemers aan de enquête zei dat internet de belangrijkste extra voorziening in hun hotelkamer was. Dit werd vaker genoemd dan een tv (17%), een bad (5%), een koelkast (3%) en een minibar (1%)."

Boven aan de lijst met activiteiten waardoor reizigers zich sneller thuisvoelen als zij in hun hotelkamer zijn aangekomen, stond aanmelden bij internet (31%), en daarna volgden de kamer verkennen (25%), een warme douche nemen (14%) en uitpakken (13%). "Bijna twee derde (64%) van de reizigers zegt liever via internet dan met de telefoon te communiceren met mensen thuis. Meer dan de helft van de mensen met kinderen (53%) die aan de enquête deelnamen, noemde contact met het gezin de beste manier om aan het eind van een werkdag te ontstressen. 89% zei dat gratis internet hen gelukkiger zou maken als zij voor hun werk op reis zijn.

Contact met thuis
En bijna twee derde van de respondenten (65%) zou op reis heel ongelukkig zijn als zij geen manier hadden om contact met hun dierbaren thuis te onderhouden. Relatiedeskundige Jenni Trent Hughes legt uit: "Het is niet meer genoeg voor de reiziger van de 21ste eeuw om alleen telefonisch de stem van onze dierbaren te horen, we willen hen ook kunnen zien. We willen onze kinderen zien lachen als we hun via Skype een verhaaltje voor het slapen gaan voorlezen, we willen onze partner in de ogen kijken wanneer we zeggen hoeveel we hem of haar missen, en we willen onze mailtjes afhandelen en de sociale media volgen.

We vinden tegenwoordig dat wanneer we niet thuis zijn, we met minimaal gedoe en maximaal gemak verbonden moeten kunnen blijven om al onze verschillende relaties normaal te onderhouden. Wanneer niet aan deze verwachtingen wordt voldaan, worden we onrustig en raken we gefrustreerd. Daarom is het ook niet gek dat we ons tegenwoordig pas echt kunnen ontspannen als we zijn ingecheckt en aangemeld."

Voordelen
Richard Solomons, Chief Executive, IHG, zegt: "We begrijpen hoe belangrijk het voor onze gasten is om op reis contact te houden. Daarom hebben we naast de al bestaande geweldige voordelen, zoals getrouwheidspunten die nooit vervallen, gratis internet geintroduceerd voor onze IHG Rewards Clubleden. Hierdoor kiezen meer reizigers voor de IHG Rewards Club dan voor enig ander klantenloyaliteitsprogramma in de hotelbranche ter wereld. De familie van IHG-merken, met 4.600 hotels, loopt uiteen van een bekroond InterContinentalresort tot een Holiday Innhotel in het centrum van een grote stad. Dankzij onze schaalgrootte en diversiteit kunnen onze hotels voldoen aan de behoeften van onze gasten, wat ook de reden van hun verblijf is: een korte stedentrip, een zakenreis, een familiefeestje of een heel bijzondere, unieke gelegenheid. De IHG Rewards Club, die voorheen Priority ClubR Rewards werd genoemd, is het eerste en grootste klantenloyaliteitsprogramma ter wereld in de hotelbranche met toonaangevende voordelen: zo zijn Reward-nachten op elke datum geldig, kunnen gasten op een snellere manier de Gold Elite-status bereiken door in verschillende hotels van de IHG-familie van negen vertrouwde merken te overnachten en houden punten altijd hun waarde. Bezoekers en gasten kunnen zich aanmelden voor de IHG Rewards Club en alle voordelen ervan: meteen, gratis bij elk IHG-hotel."

Meer informatie over de veranderingen is te vinden op www.ihg.com

0 comments:

Post a Comment